terapi iman

Wednesday, November 12, 2008

Kesyukuran Dalam Kemeriahan Hadiah Teristimewa



Kulemparkan pandanganku jauh ke tengah lautan.Menyusuri pasir pantai yang landai sendirian.Terimbas di kotak fikiran kenangan bersama teman-teman sewaktu di alam persekolahan,program-program dan juga di Universiti datang silih berganti.Wajah-wajah ceria itu amat ku rindui.Ku bermonolog sendirian "Kapankah bisa ku temui mereka lagi?".


Hari berganti hari, terasa masa berlalu begitu pantas sekali.Harini usiaku bertambah 1 lagi.Maka sesuai dengan amanah yang sedang dan akan kupikul."Waduh!! kok penasaran ya jadinya....ya begitulah yang namanya kehidupan".Sekadar sebuah perhentian yg hanya detik waktunya seumpama detik waktu kita dilahirkan di sambut dengan azan,dan mati kita di iringi dengan Solat begitu singkatnya sebuah kehidupan.

ALLAHU AKHBAR3X!!!

Maha Pemurah lagi Maha Penyayangnya ALLAH,Maha Baik dan segala sifat yang sempurna hanya layak bagi-Mu ALLAH.Tidak terhitung nikmat yang begitu banyak telah diberikan-NYA padaku di dalamku meniti hari-hari.

Firman ALLAH S.W.T:

"Sesunggunya Kami telah memberikan kepadamu nikmat yang banyak.Maka dirikanlah Solat kerana Tuhanmu dan berkorbanlah" (Surah Al-Kautsar:1-2)

Hadiah Dari-NYA...

Alhamdulillah....tiada yang paling indah untukku tika ini.Dikurniakan teman, sahabat Soleh/Soleha di dalam menemaniku hari-hari untuk sentiasa mengingati ILLAHI.Ku ingin tersenyum waktu ini.Untuk kalian ku tujukan khas nasyid di bawah ini:


Nostalgia

Album : Amal Kerana Allah
Munsyid : Shoutul Amal

Terkenang sebuah memori lalu
Kisah persahabatan kita bersama
Di dalam satu pengajian
Menuntut ilmu dan pengalaman
Mengingatkanku pengorbananmu
Terpahat padu di kalbuku

Bersama rakan taulan dan guru
Tawa riangmu menghiburkan hatiku
Indahnya suasana ketika itu
Terjalin ukhuwah sejati

Nasihatmu sungguh bermakna bagiku
Mengenalkanku erti kehidupan
Susah payah kita hadapi bersama
Itulah asam garam dalam kehidupan

Ya Tuhanku tabahkan hatinya
Kuatkan semangatnya untuk menghadapi hidup
Limpahkanlah maghfirah dan kasih sayang-Mu
Agar hidupnya sejahtera di dunia akhirat



Untuk teman2ku mawar agama yang sedang mekar di jambangan dakwah, ku doakan agar kalian bisa persis Mujahidah Tangguh agar bisa mengemban risalah-risalah dakwah sebagai hadiah untuk diri dan mereka yang Cintakan Islam serta mengajak hati-hati ini agar sentiasa dekat kepada SANG KEKASIH SEJATI berpandukan ajaran Rasulullah S.A.W...

Terkadang tidak dapat kunafikan bahawa Jalan ini terkadang perit,bermandikan darah dan airmata,ianya membutuhkan semangat yang luar biasa untuk terus Mujahadah di Jalan ini...Yakinilah wahai sahabat dan sahabiahku akan janjinya ALLAH kerna imbalannya kelak cukup besar hingga ngak bisa terungkap dek kata-kata.

Ku mohon kemaafan atas segala kekhilafanku pada kalian yang bernama Teman,sahabat dan kawan.Ku minta di halalkan segala makan,minum, masa yang ku ambil semasa bersama kalian.Teruskan perjuangan kalian...Takbir ALLAHU AKHBAR3!!!

Teristimewa...

Untuk Siti Hawa Samat..(umiku) tidak dapat ku balas jasamu hanya doa ku panjatkan moga dikau tetap sihat walafiat dan bahagia di samping keluargamu.Umi...terima kasih kerana telah menjadi Temanku yang paling akrab dan paling memahami dirini.Moga ALLAH menjadikanmu Bidadari yang paling cantik di negeri abadi.

Untuk Abd Hamid Mohamed ( abahku ) dikaulah rakan,sahabat, temanku yang paling sporting.Terima kasih atas segala ilmu yang di ajarkan kepadaku.Mohon seribu kemaafan kerna tidak dapat berkumpul bersama di majlis kesyukuran pada 22/11/2008 ini kerna ku mempunyai urusanku sendiri.


Farahana

Untuk sahabiahku Farahana Saman jazakillah atas segalanya...kerna dikau Sudi menemaniku sedari umur 6 tahun hingga kini.Hanya ALLAH saja yang bisa membalas sgala kebaikanmu temanku.

Untuk "my buddy" kak oya (dah puan) dan kak pah ( zarifah ) diri ini sentiasa kan merindui kalian.Terima kasih kerana sudi bersamaku dalam susah dan senang semasa kita menimba ilmu di menara gading.Begitu jua untuk sahabiah2ku semoga kita semua bahagia berjaya dunia dan akhirat.Insya ALLAH .amiiin.


kenangan bersama "My buddy" di tasik shah alam

Yang terkini...

Untuk kak liza(dophin) dan kak siti comel rakan sepejabatku...mohon segala tunjuk ajar kalian padaku dalam melancarkan tugasanku ini.Serta terima kasih atas segalanya...(maafkan gambar gagal upload)huhu...

Nyaman terasa hati ini...Kesyukuran Dalam Kemeriahan Hadiah Teristimewa dari Allah untukku... Masih banyak yang ku perlu pelajari.Langkah demi langkah perluku tapaki sebelum sampai ke negeri Abadi.

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...


Norashikin
23 zulkaedah 1429hijrah
9.30am

p/s:Terima kasih atas ucapan,hadiah dan segala macam yang di berikan padaku.
Terharu...
Tak sabar rasanya ingin kembali berkumpul bersama teman2ku pada 22/11/2008
bersama penulis Fatimah Syarha Mohd Nordin pengarang novel Syabab dan Tautan
Hati... (^^,)



Happy Birthday to me,hope my wish come true and May Allah bless Us.AL-Fatihah...

2 comments:

Anonymous said...

assalamu'alaik..

tersentuh dgn cetusan jodoh..menarik tuk dibicarakan..

terima kasih atas ingatan dan perkongsian..

juga tahniah atas kematangan dalam usia..

moga dewasa yang diuji..memberikan kebahagiaan yang bermanfaat..hadiah ketenangan dr-Nya..

selamat hari lahir!

ImaNaShikiN said...

Waalaukumusalam...

jazakallah atas doanya..sekadar perkongsian hasil pembacaan dan pengalaman hidup serta artikel org lain (^^,)